Je selecteerde

Sony LT22i Xperia P Sony LT22i Xperia P

Kies ander toestel

Sony LT22i Xperia P Probleem oplossen Stappenplan

Sony LT22i Xperia P
Sony LT22i Xperia P - Probleem oplossen - Stappenplan - Stap 1

Stap 1 – Raadpleeg de toestelhandleiding

  • Heb je een probleem met je Sony Xperia P, raadpleeg de gebruiksaanwijzing voor een mogelijke oplossing.
  • Probleem nog niet opgelost? Ga verder met stap 2.
Sony LT22i Xperia P - Probleem oplossen - Stappenplan - Stap 2

Stap 2 – Start het toestel opnieuw op

  • Sommige problemen zijn al te verhelpen door het toestel even opnieuw op te starten.
  • Zet de Sony Xperia P uit en start deze vervolgens weer op. Haal eventueel, wannneer het toestel uitgeschakeld is, gedurende enkele seconden de batterij even uit het toestel.
  • Probleem nog niet opgelost? Ga verder met stap 3.
Sony LT22i Xperia P - Probleem oplossen - Stappenplan - Stap 3

Stap 3 – Controleer de netwerkinstellingen

  • Mogelijk wordt het probleem veroorzaakt door netwerkinstellingen.
  • Controleer of (indien beschikbaar) Vliegtuigmodus uit staat, en of de Netwerkmodus ingesteld is op Automatisch of Dual modus voor optimale netwerkontvangst.
  • Probleem nog niet opgelost? Ga verder met stap 4.
Sony LT22i Xperia P - Probleem oplossen - Stappenplan - Stap 4

Stap 4 – Controleer de internet- en mms-instellingen

Sony LT22i Xperia P - Probleem oplossen - Stappenplan - Stap 5

Stap 5 – Controleer op een mogelijk simlock

  • Als je je Sony Xperia P in combinatie met een abonnement van een andere provider hebt aangeschaft, kan het toestel voorzien zijn van een simlock. Hierdoor kunnen diverse toepassingen geblokkeerd zijn voor gebruik.
  • Om dit te controleren zet je het toestel uit en plaats je een simkaart van de originele provider in het toestel en start deze opnieuw op.
  • Is het probleem hiermee opgelost, start het toestel opnieuw op met je eigen simkaart en ga naar simlock verwijderen om de blokkering op te heffen. Blijven de problemen bestaan, plaats dan je eigen simkaart terug in het toestel en ga verder met stap 6.
Sony LT22i Xperia P - Probleem oplossen - Stappenplan - Stap 6

Stap 6 – Wissel van simkaart of toestel

  • Steek je simkaart in een ander toestel om te kijken of je dezelfde problemen ondervindt. Werkt deze naar behoren, dan plaats je de simkaart terug in de Sony Xperia P en ga je verder met stap 6. Blijven de problemen, neem dan contact op met Klantenservice.
  • Heb je geen ander toestel beschikbaar, probeer dan een andere simkaart in de Sony Xperia P. Werkt deze naar behoren, neem dan contact op met Klantenservice. Blijven de problemen bestaan, plaats dan je eigen simkaart terug in het toestel en ga verder met stap 7.
Sony LT22i Xperia P - Probleem oplossen - Stappenplan - Stap 7

Stap 7 – Reset het toestel

  • Mogelijk wordt het probleem veroorzaakt door een applicatie of bestand dat recent op de Sony Xperia P is geïnstalleerd.
  • Probeer deze eventueel te verwijderen, of reset het toestel naar de fabrieksinstellingen. Let op: Hiermee gaan alle opgeslagen data en instellingen op het toestel verloren. Maak zonodig een backup op je computer, voor instructies ga je naar PC Software installeren.
  • Probleem nog niet opgelost? Ga verder met stap 8.
Sony LT22i Xperia P - Probleem oplossen - Stappenplan - Stap 8

Stap 8 – Controleer of update de software van je toestel

  • Mogelijk wordt het probleem veroorzaakt door de software van de Sony Xperia P, het besturingssysteem van het toestel zelf.
  • Controleer via Software update installeren of je Sony Xperia P over de laatste versie beschikt en installeer eventuele updates.
  • Let op: Hiermee gaan alle opgeslagen data en instellingen op het toestel verloren. Maak zonodig een backup op je computer, voor instructies zie PC Software installeren.
  • Probleem nog niet opgelost? Ga verder met stap 9.
Sony LT22i Xperia P - Probleem oplossen - Stappenplan - Stap 9

Stap 9 – Toestel ter reparatie aanbieden

  • Wanneer je problemen blijft ondervinden met je Sony Xperia P die je niet met de T-Mobile toestelhulp op kunt lossen, kun je je handset ter reparatie aanbieden in de T-Shop, via My T-Mobile(inloggen) of via de T-Mobile Klantenservice.
Sony LT22i Xperia P - Probleem oplossen - Stappenplan - Stap 10

Bedankt voor het gebruik van de Toestelhulp. Bij T-Mobile zoeken we steeds naar manieren om onze service te verbeteren. Geef nu je mening door het feedback formulier in te vullen. Hartelijk dank voor je deelname.

Vorige Stap 1 van 10 Volgende